A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Новожеланівська спеціальна школа № 39 Донецької обласної ради

Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

Дата: 01.09.2022 13:35
Кількість переглядів: 40

Організація освітнього процесу

Новожеланівської спеціальної школи № 39 Донецької обласної ради

в умовах дистанційного навчання на 2022/2023 навчальний рік

В умовах воєнного стану в Україні, відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України у Новожеланівській спеціальній школі № 39 Донецької обласної (далі – НСШ № 39) передбачено організацію освітнього процесу за дистанційною формою здобуття освіти та (або) шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти.

В умовах віддаленості один від одного його учасників та їх опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, цифрових технологій, у 2022-2023 навчальному році планування кількості та обсягу завдань буде зроблене з урахуванням принципу здоров’язбереження, з метою запобігання емоційного та фізичного перевантаження учнів.

Організація дистанційного навчання забезпечить можливість реалізувати право майже 70 учнів НСШ № 39 на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, можливостей. Дистанційне навчання забезпечить виконання суб’єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти. У разі потреби дистанційне навчання буде організоване за індивідуальним планом для учня (учениці).

З метою забезпечення освітнього середовища під час дистанційного навчання в НСШ № 39 будуть використовуватись електронні освітні платформи, а саме Google Classroom за допомогою ресурсу Google Meet, НОВІ ЗНАННЯ тощо.

Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання передбачає навчальні заняття, навчальні ігри, консультацію, самостійну роботу, дослідницьку  та пошукову діяльність, семінари та інтегровані уроки. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між учнями та вчителями під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, що проводитимуться дистанційно, будуть забезпечені передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному (або асинхронному) режимі.

Кожен педагогічний працівник НСШ № 39 самостійно визначає режим (синхронний або асинхронний) проведення навчальних занять.

Оцінювання результатів навчання учнів проводитимуться за видами оцінювання, визначеними спеціальними законами і відповідно до критеріїв, визначених Міністерством освіти і науки України.

Основною метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв’язку вчителя з учнями. Тому в організації щоденного освітнього процесу надаватиметься пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності.

Результати самостійних робіт будуть використовуватись як відзначення успіху учнів, аналізу їх помилок та подальшого планування навчального матеріалу.

Оцінювання результатів навчання буде здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі.

У синхронному режимі учні можуть:

  • виконувати тести на платформах Classroom, Naurok тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;
  • виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Viber тощо;
  • брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам'ять вірша та прозових текстів, презентація та захист проектів тощо) із використанням відеоінструментів Skype, Viber індивідуально або в групах;
  • брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Skype, Zoom, у закритих групах Facebook та ін.;
  • виконувати інші завдання, які пропонує вчитель.

Асинхронний режим є більш гнучким у застосуванні, оскільки учні можуть виконувати завдання у зручний час, проте менш об'єктивним. Для зменшення ризиків необ'єктивного оцінювання рекомендовано налаштувати опцію проходження тесту один раз та обмежити час на виконання завдання, встановити термін для здачі тесту (контрольної, практичної або самостійної роботи тощо), повідомляти результати (у разі неавтоматизованої перевірки робіт) індивідуально після здачі робіт всіма учнями. За необхідності учитель може провести додаткове усне опитування учнів за допомогою одного із засобів телефонного або відеозв'язку.

В асинхронному режимі учні можуть:

  • виконувати завдання на одній з платформ (Classroom, Naurok та ін. за вибором вчителя);
  • виконувати письмові роботи у текстових редакторах або у зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (Viber, WhatsApp, Facebook тощо) або іншими засобами поштового зв'язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет);
  • писати диктанти з використанням аудіо або відеозаписів, створених та надісланих вчителем;
  • знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли вчителю засобами електронного зв'язку;
  • виконувати інші завдання, запропоновані учителем.

Оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференцзв’язку.

Для учнів 1-4-х класів початкової школи буде застосовано формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 5-10 класів - поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

Оцінка за тему, підсумкова оцінка за семестр буде виставлятись з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може бути виставлена за результатами поточного оцінювання. Учні, які не матимуть результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, будуть оцінені за результатами проведення тематичної або семестрової контрольної роботи.

Про способи оцінювання та канал зв'язку, який буде використовуватись учителем і учнями одного класу, буде повідомлено учнів та їх батьків заздалегідь або оприлюднено цю інформацію на сайті школи.

Облік навчальних занять і результатів навчання учнів під час дистанційного навчання буде здійснено відповідно до законодавства.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора